Wednesday 4 May 2011

Mengkaji Rahsia AL-Quran Tentang UFO

Mengkaji Rahsia AL-Quran Tentang UFO

Salam kepada semua pembaca Tinta Pemikir (TP). Di harap anda semua sehat walafiat. Pada hujung minggu lalu,Pena Tinta Pemikir (PTP) dan juga keluarga menggunakan masa senggang yang terluang untuk berkunjung ke Pesta Buku di PWTC. PTP rasa sungguh bangga melihat tahap pengunjung yang berkunjung ke Pesta Buku tersebut. Sehingga ada ibu bapa yang sanggup membawa anak kecil! Yelakan,kata pepatah melentur buluh biarlah dari rebungnya.
              
Oklah,antara buku yang PTP beli adalah majalah keluaran terbaru AL-Islam keluaran Mei 2011. Begitu  menarik sekali tajuk yang cuba didiskusikan, Apa Kaitan Al-Quran,UFO dan Bencana Di Jepun. Jadi,rasanya tak rugi kalau PTP beri sedikit ulasan tentang  topic ini untuk kita berta’qil dan bertaddabur buat pengetahuan am kita. So,dapat lah jugak otak ni “vitamin” berfikir perkara yang mencabar minda kita. Setuju tak?

              
Tanggal 7 Ogos 1996 pihak NASA telah membuat pengumuman akan kehidupan di Planet Marikh. Ada yang teruja dan tidak kurang juga yang menyangkal dakwaan tersebut. Tetapi, bagi umat Islam perkara itu tidak begitu pelik kerana kitab teragung Al-Quran dalam surah AR-Rahman ada menyebut tentang penghuni di langit dan di bumi :

“Sekalian makhluk yang berada di langit dan di bumi sentiasa berhajat dan memohon kepadanNYA. Tiap-tiap masa Ia di dalam urusan (mentadbir dan 
menciptakan makhluknya)” – (Surah Ar-Rahman)


           Kemudian, ada pulak persoalan yang berlegar di minda kita,adakah ia UFO? Persoalan mistis ini cuba di jawab oleh Ahmad Jamaluddin, Pengkaji UFO Malaysia. Beliau mengulas dengan membuat tafsiran bahawa makhluk asing adalah di kalangan Jin berdasarkan pemerhatian dari segi :

JENIS MAKHLUK / JENIS PERSAMAAN
JIN
MAKHLUK ASING
Gender
Lelaki & Perempuan
Lelaki & Perempuan
Teknologi
Ada teknologi tinggi & Boleh terbang
Ada teknologi tinggi & Boleh terbang
Spesies
Banyak Spesies
Banyak Spesies
              
Kemudian,ada pulak persoalan yang berlegar di  minda kita,adakah ia UFO? Persoalan mistis ini cuba di jawab oleh Ahmad Jamaluddin, Pengkaji UFO Malaysia. Beliau mengulas dengan membuat tafsiran bahawa makhluk asing adalah di kalangan Jin berdasarkan pemerhatian dari segi :
              
Sabda Rasulullah : “Jin ada 3 golongan. Ada jin yang mempuntyai sayap dan boleh terbang di udara. Ada yang bertempat di tubuh ular dan anjing dan ada jenis yang bebas dan berkeliaran.” (Hadis diriwayatkan oleh Al-Hakim, Tabrani dan Al-Baihaqiy)

AL-Quran : “Dan sesungguhnya  kami telah berusaha mencari berita langit, lalu kami dapati langit itu penuh dengan pengawal-pengawal yang sangat kuat kawalannya dan (dengan rejaman-rejaman) api yang menyala.” (Surah Al-Jinnayat ayat 8)
              
Walaubagaimanapun sejak kelahiran Rasulullah jin tidak boleh mencuri maklumat dari langit. Buktinya :
              
AL-Quran : “Padahal sesungguhnya kami dahulu biasa menduduki tempat-tempat (perhentian) di langit untuk mendengar (percakapan penduduknya) maka sekarang sesiapa yang cuba mendengar akan mendapati api yang menyala yang menunggu merejamnya”  (Surah Al-Jin ayat 9)

               Mengulas lanjut beliau mengatakn ayat itu menunjukkan bahawa jin dan makhluk asing atau UFO ada persamannya. Kesimpulannya, UFO atau makhluk asing adalah jin. Katannya, di dalam Al-Quran juga terdapat dua ayat yang menunjukkan makhluk asing adalah jin. Antarannya adalah :
                             
AL-Quran : “Dan diantara tanda-tanda kekuasaanNYA ialah kejadian langit dan bumi serta segala yang Ia biakkan pada keduanya dari makhluk-makhluk yang melata, dan Ia Maha Kuasa menghimpunkan semuannya apabila Ia kehendakinnya (melakukannya)”  (Surah Asy-Syura ayat 29)
              
               Maka, terang lagi bersuluh bahawa makhluk asing atau UFO mempunyai persamaan yang sama dengan jin. Bukti kukuh dari Al-Quran sudah dibentang, hanya anda yang berhak memikirkan kepastiannya! Di mana tempat tinggal Jin yang dikatakan UFO? Nantikan episod Mengkaji Rahsia Al-Quran Tentang UFO 2!

No comments:

Post a Comment